گروه مالی مالیاتی پیوند محاسب

  • ۰
  • ۰

مشاور مالیاتی یا مشاورین امور مالیاتی یکی از مهمترین عواملی میباشد که اغلب شرکتها و مجموعه ها را از مشکلات مالیاتی نجات میدهند ،رقم های مالیاتی سنگین بلاخص جرائم مالیاتی ناشی از اشتباهات مشاوران مالیاتی ضربات جبران ناپذیری را برای شرکتها در بر خواهند داشت

،بنابراین مشاوره مالیاتی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار میباشد، پیش از این در مورد حسابداری و مشاور حسابداری توضیح دادیم و گفتیم که حسابدار یک کسب وکار، تمام اطلاعات و آمار مالی مربوط به آن کسب و کار را طبقه بندی و جمع آوری میکند و در قالب یک گزارش به صاحبان شرکت ارائه میدهد.

اما مشاور مالیاتی که وظیفه امور مالیاتی را عهده دار میباشد با حسابدار تفاوت هایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشاور مالیاتی کیست و چه وظایفی دارد؟

یک مشاور مالیاتی اطلاعات کامل و جامعی درباره حسابداری و امور مالی یک کسب و کار دارد و سعی میکند با توجه با قوانین و مقررات موجود، مالیات و هزینه های یک شرکت را به حداقل برساند. یک مشاور مالیاتی می بایست دانش کافی درباره امور مالیاتی داشته باشد و گزارشات مالی شرکت را تحلیل و بررسی کند و با توجه به آن به صاحبان شرکت مشاوره دهد.

در واقع داشتن یک مشاور مالی با تجربه برای هر کسب و کاری مهم میباشد چرا میتواند سوددهی شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همینطور همچین شخصی باید به حقوق مالیاتی اشراف کامل داشته باشد و از قانونی بودن امور مالی شرکت مطمئن شود.

با چه معیاری مشاور مالیاتی انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم مشاور مالیاتی یکی از سمت های بسیار مهم در کسب و کار شما میباشد. بنابراین باید سعی کنید که یک فرد با تجربه و کاربلد را انتخاب کنید. یک مشاور مالیاتی با تجربه میداند که بهترین انتخاب از بین روش های آزمون و خطا شده چیست و بر اساس نیاز هایتان به شما مشاوره میدهد. همچنین توصیه میشود فردی را انتخاب کنید که مدرک تحصیلی معتبر در این زمینه داشته باشد تا خیال شما هم راحت باشد.

با وجود اینکه امروزه پیدا کردن مشاور مالیاتی کار دشواری نیست اما بهتر است در انتخاب چنین شخصی تحقیق کنید و سابقه کاری آن ها را نیز بررسی کنید تا در مورد همه چیز مطمئن شوید. همچنین قبل از کار کردن با یک مشاور مالی هزینه قرار داد و نحوه محاسبه آن را از او بپرسید. مشاوران مالیاتی معمولا بصورت های مختلفی دستمزد خود را میگیرند.

برخی از آن ها بصورت ساعتی دستمزد خود را دریافت میکنند، عده ای درصدی از مالیات بازگشتی را دریافت میکنند و بعضی دیگر هم بخشی از سهام شرکت را درخواست میکنند.

مشاوره مالیاتی

وظایف مشاوران مالیاتی چیست؟

  1. تحلیل و بررسی گزارشات حسابداری شرکت جهت کسب اطلاعات لازم
  2. بروز بودن با آخرین قوانین و مقررات مالیاتی
  3. عمل کردن هم جهت با نیاز ها و درخواست های مشتریان
  4. ارائه مشاوره به صاحبان و مدیران شرکت یا کسب و کار
  5. انجام محاسبه های تخصصی مرتبط
  6. اولویت بخشیدن به نیاز ها و درخواست های مشتریان و ساماندهی کردن آن ها
  7. تهیه و آماده کردن اظهارنامه مالیاتی

کلام آخر

همانطور که میدانید بخش حسابداری و مالی یکی از بخش ها مهم هر کسب و کاری میباشد. همینطور در این مقاله فهمیدیم که مشاور مالیاتی برای هر کسب و کاری میتواند بسیار سودمند باشد. بنابراین مشاور مالیاتی برای شرکتی لازم میباشد

و میتواند مشکلات و هزینه های مالیاتی آن شرکت را به حداقل برساند. شرکت حسابداری ثبت ارقام بهترین و مجرب ترین مشاوران مالیاتی خود را در اختیار شما و کسب و کارتان میگذارد تا موفقیت شما را تضمین کند و حرکت مسیر درستی را برای شما رقم بزند. همچنین شرکت ثبت ارقام خدمات مشاوره مالیاتی را به شما عزیزان ارائه میدهد.

در صورت تمایل و برای اطلاعات بیشتر میتوانید در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • سیدمحمد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی