گروه مالی مالیاتی پیوند محاسب

  • ۱
  • ۰

حسابداران مالیاتی الزامات گزارش مالیاتی را درک می کنند و اظهارنامه مالیاتی را هم برای افراد و هم برای مشاغل آماده می کنند، اما این به تنهایی طیف گسترده ای از خدماتی را که ارائه می دهند را نشان نمی دهد. حوزه تخصصی حسابداری مالیاتی شامل خدماتی است که از تهیه ساده اظهارنامه های فردی تا خدمات برنامه ریزی مالیاتی بسیار پیچیده برای شرکت های چند ملیتی را شامل می شود.

در حوزه حسابداری مالیاتی، تخصص فرعی رایج است. حسابداران مالیاتی ممکن است ترجیح دهند به نهادهای شرکتی خدمت کنند یا خدمات خود را منحصراً به افرادی که درآمد بالایی دارند ارائه دهند و بر مسائل مالیاتی پیچیده تر مرتبط با تراست ها، املاک بزرگ یا پناهگاه های مالیاتی تمرکز کنند.

علاوه بر تهیه اظهارنامه مالیاتی شرکت ها در فصل مالیات، حسابداران شرکتی در برنامه ریزی مالیاتی و تصمیم گیری در طول سال مشارکت دارند. در این ظرفیت، آنها مشاوره استراتژیک در مورد برنامه ریزی مالیاتی بر اساس اهداف تجاری ارائه می دهند.

اصول حسابداری: حسابداری مالی در مقابل حسابداری مالیاتی

حسابداران مالیاتی تجاری و شرکتی تفاوت بین اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) مورد استفاده برای ایجاد صورت های مالی و اصول حسابداری مورد استفاده برای اهداف مالیاتی را درک می کنند. IRS الزامات حسابداری مالیاتی را در کد درآمد داخلی عنوان 26 تعریف می کند.

قوانین مالیاتی برای هزینه ها، درآمدها، استهلاک و هزینه یابی برای بودجه بندی سرمایه دقیقاً مشابه قوانین GAAP نیست. به همین دلیل، درآمد قبل از مالیات نشان داده شده در صورت درآمد و درآمد واقعی مشمول مالیات در واقع می تواند متفاوت باشد.

حسابداری مالیات بر درآمد در چارچوب سایر پایه های جامع حسابداری (OCBOA) طبقه بندی می شود که برای هر سیستم حسابداری غیر از GAAP اعمال می شود.

تفاوت های اساسی بین قواعد حاکم بر حسابداری مالی و مالیاتی منجر به عدم تطابق بین صورت های مالی و مالیاتی می شود:

  • تفاوت‌های موقت بین صورت‌های مالی و مالیاتی در نتیجه زمان‌بندی: GAAP تراکنش‌های مالی را به‌عنوان انجام‌شده در یک سال معین تشخیص می‌دهد که منجر به نمایش معامله در صورت‌های مالی همان سال می‌شود. با این حال، حسابداری مالیاتی اجازه می دهد تا آن معامله در سالی که بدهی ها تسویه شده است، محاسبه شود، که ممکن است در یک سال قبل یا بعد از انجام معامله واقعی باشد. این وضعیتی را ایجاد می‌کند که در آن معامله در صورت حسابداری مالیاتی ظاهر می‌شود و مالیات‌ها را در سالی متفاوت از آنچه در صورت مالی نشان می‌دهد تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما از آنجایی که هم حسابداری GAAP و هم حسابداری مالیاتی معامله را انجام شده تشخیص می‌دهند، تفاوتی که بین صورت‌ها ایجاد می‌کند موقتی است.

از سوی دیگر، تفاوت‌های دائمی بین اسناد مالی و مالیاتی می‌تواند زمانی وجود داشته باشد که GAAP تراکنش‌هایی را که حسابداری مالیاتی نمی‌تواند تشخیص دهد، یا برعکس. به عنوان مثال، اگر یک هزینه تجاری از طریق GAAP محاسبه شود، اما واجد شرایط کسر مالیات IRS نباشد، تفاوت دائمی بین صورت مالی و صورت مالیات ایجاد می کند.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیات شرکت ها و مشاغل کوچک

حسابداران مالیاتی مشاغل کوچک اغلب شیوه های مستقلی را ایجاد می کنند که در آن خدمات برنامه ریزی مالیاتی و تهیه اظهارنامه مالیاتی را به تعدادی از مشتریان ارائه می دهند، در حالی که حسابداران مالیاتی شرکتی به احتمال زیاد به عنوان کارمندان داخلی در یک شرکت واحد کار می کنند. شرکت‌های حسابداری عمومی و CPA همچنین از حسابداران مالیاتی شرکت‌ها و مشاغل کوچک استفاده می‌کنند که برای کار با مشاغل کوچک و مشتریان شرکتی قرارداد دارند.

علاوه بر خدمات برنامه ریزی مالیاتی، حسابداران مالیاتی شرکت ها، حسابداری مالیات بر حقوق و دستمزد کسب و کار را نیز انجام می دهند، که تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر حقوق فدرال و ایالتی است. در حالی که یک حسابدار در یک کسب و کار کوچک ممکن است با مالیات بر حقوق و دستمزد و برنامه ریزی مالیات بر درآمد و بازده سر و کار داشته باشد، در یک شرکت بزرگ، این مشاغل متعلق به چندین حسابدار تخصصی مختلف است.

حسابداران مالیات شرکتی همچنین اظهارنامه مالیات بر درآمد ایالتی را برای درآمد ایجاد شده تهیه می کنند و هنگامی که یک شرکت تجاری یا شرکتی دارای دارایی است، مسائل مالیات بر دارایی را مدیریت می کنند. مالیات بر فروش و استفاده برای ایالت های خاصی اعمال می شود و به حسابداران مالیات شرکتی متخصص معروف به تحلیلگران مالیاتی نیاز دارد که اظهارنامه های معاملاتی را که شامل گزارش و پرداخت مالیات فروش جمع آوری شده توسط کسب و کار، یا پرداخت مالیات استفاده بدهی بر اقلام خریداری شده توسط کسب و کار است، رسیدگی کنند. در معامله اولیه مالیات بر فروش دریافت نشده است.

حسابداری مالیاتی بین المللی

شرکت‌های آمریکایی که در سطح بین‌المللی تجارت می‌کنند یا شهروندان آمریکایی که خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند، علاوه بر تعهدات مالیاتی ایالات متحده، در سایر کشورها نیز تعهدات مالیاتی خواهند داشت. حسابداران مالیاتی بین المللی هم از قوانین مالیاتی ایالات متحده و هم قوانین مالیاتی سایر کشورها مطلع هستند. اکثر حسابداران مالیاتی بین‌المللی در گروهی از کشورها یا منطقه‌ای از جهان تخصص خواهند داشت، زیرا مطابقت با قوانین مالیاتی هر کشور تقریباً غیرممکن است.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

شرکت های چندملیتی و سایر کسب و کارهایی که در تجارت بین المللی دخیل هستند به سرعت استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را به جای GAAP اتخاذ می کنند. بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) را برای توسعه مجموعه ای از استانداردهای گزارشگری مالی پذیرفته شده در سطح جهانی راه اندازی کرد. با توجه به شرکت CPA Feeley & Driscoll، PC، IFRS و GAAP در زمینه های زیر مربوط به حسابداری مالیات بر درآمد و گزارشگری متفاوت هستند:

GAAP از قوانین مالیاتی و نرخ های موجود در تاریخ گزارش برای تعیین مالیات بر دارایی ها و بدهی های مالیات معوق استفاده می کند، در حالی که IFRS از نرخ مالیاتی استفاده می کند که انتظار می رود در زمان تحقق دارایی مالیات معوق یا پرداخت بدهی مالیات معوق اعمال شود.
GAAP دارایی یا بدهی مالیات معوق را به عنوان کوتاه مدت یا بلندمدت طبقه بندی می کند، در حالی که IFRS همه دارایی ها و بدهی های مالیاتی معوق را به عنوان بلندمدت ثبت می کند.
GAAP نیازی ندارد که شرکت های غیردولتی هزینه مالیات مورد انتظار را با هزینه مالیات واقعی با جزئیات تطبیق دهند و فقط از شرکت ها می خواهد که ماهیت اقلام تطبیق کننده را افشا کنند. برعکس، IFRS نیاز به تطبیق کامل دارد.
ممکن است زمانی فرا برسد که تعداد بیشتری از مشاغل از IFRS استفاده کنند تا GAAP. هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از تبدیل GAAP ایالات متحده به IFRS در تلاش برای داشتن استانداردهای گزارشگری مالی منسجم در سراسر جهان پشتیبانی می کنند. در واقع، از سال 2011، سؤالات IFRS در آزمون حسابداری عمومی گواهی شده یکنواخت گنجانده شده است، که همه CPA های ایالات متحده در آن شرکت می کنند.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • سیدمحمد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی